28 maart jl. heb ik meubels bij Garantiemeubel gekocht. Het betreft een showroommodel dus binnen 5 dagen had ik het complete set in huis. Echter er waren geen showroommodel eetkamerstoelen, dus die moest ik bijbestellen. De verkoper meende dat sommige modellen 6 weken levertijd hebben en sommige al binnen 2 weken geleverd kunnen worden. Dus ik had een model die binnen twee weken geleverd kan worden gekozen, maar had deze niet gelijk met de overige meubels besteld. Ik wilde hier nog een dag over nadenken. Dus wij hadden alleen de showroommodel meubels aanbetaald. Eenmaal thuis aangekomen wilden wij de stoelen er toch wel graag bij hebben, dus de winkel gebeld en gevraagd of de stoelen nog op de bon konden, en dat kon, dus wij blij, want anders moesten we weer extra bezorgkosten betalen. (op de bon die ik heb meegekregen staan de stoelen niet op, omdat ik het telefonisch heb doorgegeven heb ik alleen de meubels op bon staan). Binnen 5 dagen zijn de meubels bezorgt, nu moesten we nog anderhalve week op de stoelen wachten. Dat was geen probleem. Maar na twee weken had ik nog steeds niks van hun vernomen, dus ik bellen om te vragen waar de stoelen zijn gebleven. Krijgen we te horen dat het nog een week kan duren. Na een week nog steeds niks gehoord, ik weer bellen, nu kreeg ik te horen dat de levertermijn 6 weken is, maar dat was de uiterste leverdatum, maar omdat het nu een rustige periode is hadden ze gezegd dat het binnen twee weken geleverd zou worden.Dus het verhaal is opeens anders geworden. Maarja ik besloot vriendelijk te blijven, ik zoubericht krijgen indien de stoelen geleverd konden worden.na 6 weken heb ik weer niks van ze gehoord, dus ik weer bellen. Nu krijg ik te horen dat de stoelen nog gemaakt moeten worden (in Roemenië), en dat het pas over twee weken geleverd gaat worden. Ik heb ze gezegd dat ik het nu wel genoeg vind en dat ik de koop wil annuleren (heb toch niks aanbetaald, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken). Maar nu komen ze met het verhaal dat ze wel tot 3 maanden de levertijd kunnen verlengen, dat dit in de wet zo is geregeld en dat ik het alleen kan annuleren als ik 30% van de koopprijs betaal als boete. Ik heb nog gevraagd of ik dan korting kan krijgen op de stoelen omdat het allemaal zo lang duurt, maar dat kon ook niet omdat die 3 maanden nog niet is overschreden.
Ik heb geen zin meer in hun vlotte praatjes en wil de stoelen ook niet meer. Ik heb geen vertrouwen meer in ze, dus ik geloof ook niet dat de stoelen over twee weken geleverd zullen worden. Wat kan ik doen? heb ik recht de koop (dat per telefoon is afgesproken, dus geen officeel papier ondertekend), te ontbinden, ofwel korting te vragen omdat ze zich niet aan de afspraken houden?