In december 2005 hebben wij onze nieuwe keuken geinstalleerd gekregen. Tot onze verbazing bleek de AEG afzuigkap geen naloopstand te hebben, ondanks dat de brochure het volgende hierover schrijft bij het type van onze keuze:
"Wanneer u klaar bent met koken, zijn nog lang niet alle geurtjes, vetdeeltjes en vochtdeeltjes uit de lucht gefilterd. Dit zou betekenen dat u de afzuigkap nog enige tijd zou moeten laten aanstaan. Door de naloop-stand in te schakelen, doet de afzuigkap nog enige tijd zijn werk, waarna vanzelf de motor en verlichting worden uitgeschakeld."
AEG zegt nu dat deze naloopstand alleen voor de intensiefstand geldt en dat ie na een bepaalde tijd automatisch terugvalt naar de normale stand. Dat is m.i. geen naloopstand en zeker niet zoals ie in de brochure wordt beschreven. AEG verwijst nu naar de keukenleverancier en deze verwijst weer naar AEG onder het mom van "ja, maar bij een ander type staat naloopstand bij alle snelheden".
De keukenleverancier komt ons niet tegemoed, anders dan dat we het volledige prijsverschil van wel 700 Euro moeten bijbetalen. En dat allemaal voor een simpele naloopstand ? Je kunt toch van een consument verwachten dat je de hele brochure naloopt om te zien of de specificaties van het type dat je hebben wilt wel kloppen ? Moet je dit allemaal zomaar accepteren ?