BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Administratieve wantoestanden bij NUON

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
29-10-2006
  •  
15 antwoorden
  •  

Sinds enkele maanden heb (ook) ik problemen met NUON. Dezeproblemen zijn begonnen op het moment dat ik van NUON enkele aan mij geadresseerde herinneringen heb ontvangen (op 25 juli 2006), waarvan ik (aan de hand van het klant-, contract- en bankrekeningnummer) onmiddellijk kon zien dat deze niet voor mij bestemd waren. Ik heb hiernog dezelfde dagcontact over opgenomen met de klantenservice van NUON (via 0900-0808), waarvan ik (onder andere) te horen kreeg op welk adres de herinneringen betrekking hebben. Dit adres is niet van mij en is ook nooit van mij geweest. Sindsdien heb ik van NUON een hele stapel herinneringen, aanmaningen en (via Intrum Justitia) sommeringen tot betaling ontvangen voor dit adres. Dit ondanks het feit dat ik in de betreffende periode aan NUON een hele reeks (veelal genegeerde) signalen (onder andere enkele uren aan telefonische contacten, 5 klachten via hun homepage en 2 schriftelijke klachten) heb afgegeven dat er sprake is van een fout. Belangrijker is echter dat medewerkers van NUON (na behoorlijk aandringen van mijn kant) deze zaak reeds op 4 augustus 2006 hebben uitgezocht en daarbij hebben vastgesteld dat er sprake is van een naamsverwisseling met een plaatsgenoot. Desondanks wordt ik voor deze zaak tot op de dag van vandaag (29 oktober 2006) nog steeds door NUON lastiggevallen.

Inmiddels ben ik niet alleen meer bezig om een einde aan deze ellende te maken, maar probeer ik ook de door mij gemaakte kosten (inclusief de door mij gemaakte uren) vergoed te krijgen. In totaal ben ik inmiddels bijna twee werkdagen actief met deze zaak bezig (dit nog afgezien van vele andere (passieve) uren vol gevoelens van machteloosheid, frustratie en woede) en dit alles als gevolg van onwil en/of onkunde van medewerkers van NUON (nogmaals: men weet reeds sinds 4 augustus 2006 dat er sprake is van een administratieve fout). Het kan in mijn ogen niet zo zijn dat NUON een willekeurig iemand facturen en dergelijke van een ander toestuurt, vervolgens maandenlang alle signalen (inclusief eigen bevindingen) dat er sprake is van een fout negeert (waardoor de betreffende persoon gedwongen wordt om meer en meer tijd en geld te besteden aan het herstellen van de administratieve fout) en dit vervolgens (slechts) afdoet met "Sorry" (als dit laatste ten minste ooit nog gebeurt). Mijn vraag is of iemand hier reeds ervaring heeft met het vergoed krijgen van gemaakte kosten in een situatie die (enigszins) vergelijkbaar is met die van mij en hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.