Onlangs is onze vaatwasser van AEG in storing gegaan waaruit bleek dat een storingsmonteur nodig was. Tijdens het bezoek van de monteur vertelde hij dat het labyrinth verstopt was en dat dit niet binnen de garantie valt. Hij heeft de storing wel verholpen terwijl ik gemeld had niet de rekening te zullenbetalen maar volgens garantievoorwaardenzou handelen.
4,5 jaar geleden hebben we een nieuwe keuken gekocht met daarin 3 apparaten van AEG waarmee je 5 jaar volledige garantie kon krijgen, dit certificaat moest wel aangevraagd worden wat wij natuurlijk gedaan hebben.
Nu staat op de voorwaarden van het 5 jaar volledige certificaat niets vermeld over deze verstopping en ook in de aanvullende garantievoorwaarden staat niets vermeld. Wel staat beschreven dat na 3 jaar 25 euro aan administratie kosten betaald moet worden.
Wij hebben dit bedrag van 25 euro betaald maar hebben ook al een herinnering liggen van de rekening omdat AEG aangeeft dat de storing niet onder de garantie valt en dat wij het apparaat niet juist gebruikt hebben.
Kan iemand aangeven of wij verplicht zijn het bedrag van de reparatie te betalen of hebben wij ons wettelijk aan de regels gehouden van de voorwaarden. De rekening bedraagt overigens 250 euro.
Het vervreemd ons dat volledig blijkbaar niet helemaal volledig is, naast de bijgevoegde garantie voorwaarden.
Alvast bedankt, Kroon