
Ik heb bij Stedin een dienst besteld voor het “verzwaren” van mijn meterkast (van 1 fase naar 3 fases).
Daarin wordt ik als klant in een geautomatiseerd proces geduwd waar ik een offerte moet aanvragen via de landelijke websitemijnaansluiting.nl.
(zie:stedin.net/aansluiting/ik-wil-de-aansluiting-aanpassen)
Bij mijnaansluiting.nl kan ik een gewenste week van levering kiezen. Ik heb hiervoor week 46 gekozen (deze week).
Dit “geschat moment van uitvoering” (week 46) komt bovenaan mijn overzicht te staan op hun website:
https://os.stedin.net/MijnAanvraag/Overzicht?AanvraagGuid…
Het duurt meer dan 10 dagen voor dat Stedin de aanvraag gecontroleerd heeft, daarna krijg ik een offerte die ik moet betalen om verder te gaan.
Nadat ik betaald hebt springt het geschatte moment van uitvoering opeens van week 46 naar week 5 (volgend jaar, zo’n 12 weken verder!).
Ik hebhier gisteren overgebeld en zij wijzen alleen maar naar mijnaansluiting.nl als schuldige van misleidende planning (terwijl ze dit klakkeloos wordt overgenomen op hun eigen site, zonder een vermelding dat dit blijkbaar onjuist is) en naar een vermelding van de doorlooptijd op de offerte. Er zal worden gekeken of ze me anders kunnen inplannen maar ik heb nog niets vernomen...
Nu datum is veranderd is, wil ik mijn geld terug, en betalen nadat de dienst daadwerkelijk is uitgevoerd (maar "dat kan natuurlijk niet")
Ik heb hiervandaagopnieuw over gebeld, en het enige wat ik mag doen is naar hun luisteren, na dat ik zei dat ik wilde dat ze eerst na mij luisterde werd de hoorn op de haak gegooid.
n.b. Er is al eens vaker een uitspraak gedaan over vooruitbetalen. zie: https://www.bnnvara.nl/kassa/discussie-vooruitbetalen
Maar in dit geval, heb ik alsconsument geen keuze om een andere netbeheerder te kiezen, zie:Kan ik zelf een netbeheerder kiezen?