Ik heb voor mijn tweeling van 9 maanden op 24 mei jl. verduisteringsgordijnen besteld bij Wehkamp. Voor de totale breedte van de kamer heb ik twee standaardgordijnen nodig. 1 van 1.40 m (30 euro) en 1 van 2.80 (60 euro) . De eerste komt zoals afgesproken binnen de levertijd van 2 werkdagen. Ik hang deze alvast op in afwachting van de tweede. De tweede zou een week duren. Het is nu 5 weken later en ik heb het tweede gordijn nog steeds niet binnen. Meerdere malen heb ik per e-mail gevraagd waar het gordijn blijft. De klantenservice antwoordt steeds hetzelfde: ''Het is ons helaas ook niet duidelijk of en wanneer wij het tweede gordijn gaan binnen krijgen''. Omdat 1 van de 2 geen verduistering biedt, heb ik er nu niets aan. Omdat ik er geen vertouwen meer in heb, wil ik dan ook de bestelling annuleren. Dat kan. Maar dan wil ik ook het geld terug van het eerste gordijn. En dan ziet Wehkamp het als twee totaal verschillende producten. Wehkamp mailt terug:
''U geeft ook aan dat u dan het andere grodijn zou willen retourneren. Dit is enkel mogelijk als deze voldoet aan de volgende voorwaarden:
- in de onbeschadigde, niet beschreven, originele fabrieksverpakking zit;
- compleet, niet gebruikt en onbeschadigd is.
U geeft aan dat u het andere gordijn al heeft opgehangen en dat zou betekenen dat wij die niet retour kunnen nemen. Hoe vervelend ook.
Dat wij gebruik maken van verwachte levertijden die wij van onze leverancier door krijgen, staat ook vermeld in onze algemene voorwaarden.
Mocht u he tweede gordijn willen annuleren is dat uiteraard mogelijk. Na annulatie zal het betaalde bedrag naar u worden teruggestuurd''.
Ik vind dit erg klant onvriendelijk. Wat moet ik doen om mijn geld van het eerste gordijn terug te krijgen?
Met vriendelijke groet,
Lisa van Dam-Tober