Hallo,
Zorgverzekering VGZ schijnt in hun administratie een achterstand te hebben van minimaal 2 maanden. Ik denk dat het erger is.
Mijn zoon die zelfstandig woont en zijn eigen zaakjes regelt (normaal gesproken dan) heeft kennelijk geschoven met zijn premie nota's. Niet zo verwonderlijk als je een klein inkomen hebt. In elk geval heeft hij dus niet altijd tijdig zijn nota's betaald.
Nu begint de ellende. Hij weet niet meer wat waarvoor betaald is en tracht dat via het VGZ te achterhalen.
Die sturen hem door naar het incassobureau. Het incassobureau weet hem te melden, verschillende maanden achter elkaar, dat er geen premie's meer open staan.
Terug naar VGZ, daar blijven ze volhouden dat hij een ruim aantal maanden achterstand heeft en dat deze nota's bij het incassobureau liggen. Weer terug naar het incassobureau, nee hoor daar staat niets open. Uiteindelijk heb ik zijn papieren overgenomen en ben met VGZ gaan bellen. Ik wordt ook doorgestuurd naar dit incassobureau, maar die willen mij geen informatie verstrekken. Dus zoonlief opgevorderd om te bellen met dat incassobureau waar ik bij sta. Nee hoor hij heeft alles betaald en het incassobureau heeft niets meer open staan. Na nog een aantal maal bellen, het verzenden van een overzicht van alle betalingen aan VGZ, krijg ik eindelijk iemand aan de lijn die mij weet te vertellen dat er bij het incassobureau een bedrag van ruim 500 euro open staat en dat er bij VGZ iets van 200 euro open staat. Indien dit klopt dan zou dat laatste bedrag inderdaad kunnen zijn van de laaste 2 maanden. Nadat ik te kennen geef dat het incassobureau geen vorderingen meer heeft op mijn zoon, gaat deze persoon bellen met de administratie en ja dan komt hij met de melding dat VGZ nog het totale bedrag op mijn zoon te vorderen heeft. Navraag wanneer mijn overzicht in behandeling wordt genomen, geeft als antwoord dat dat nog wel 2 weken duren. Ik geef aan dat mij gezegd is dat het twee weken zou duren nadat VGZ mijn overzicht heeft ontvangen en dat die termijn verstreken is, zonder dat ik iets heb gehoord. De jongeman gaat wederom informatie vragen en geeft aan dat mijn overzicht op 9 oktober pas in behandeling is genomen. Dus 9 dagen nadat ik het overzicht heb verzonden. Okee dan nog maar 2 weken wachten. Na 2 weken weer gebeld, de dame die ik dan aan de lijn krijgt, noteert mijn verhaal en geeft aan dat er binnen 3 dagen terug gebeld zal worden. Ook geeft ze aan dat het bedrag inmiddels nog verder is opgelopen. Om te voorkomen dat mijn zoon problemen krijgt met de zorg zelf, vraag ik het volgens VGZ totaal openstaande bedrag op en maak dat over, onder een nummer dat ik van deze dame ontvang. Na 3 dagen wordt ik inderdaad terug gebeld. In eerste instantie heel behulpzaam, dat wil zeggen ik kan de hele riedel eerst weer aan deze persoon vertellen. Waarna zij contact opneemt met de administratie en mij mede deelt dat zij geen idee heeft wanneer men mijn overzicht in behandeling kan nemen, aangezien men nog bezig is met klachten die begin september zijn ontvangen.
Hoe maakt ik een eind aan deze ellende. Uit de gegevens die ik van mijn zoon heb, blijkt dat hij nog bijna 250 euro te vorderen heeft van VGZ, ik kan met zijn papieren erbij er niets anders van maken. Doordat ik de achterstanden van hem, volgens VGZ, naderhand heb betaald 720 euro, om eventueele problemen te voorkomen, heb ik naar mijn mening een vordering van ongeveer 970 euro op VGZ.
Zij kunnen en willen mij verder geen enkele medeling doen. Ik kan waarschijnlijk niets anders doen dan ze blijven bellen.