Ik zet hieronder even de volledig tekst naar een incasso bureau om de vraag te verduidelijken.
Antwoord gekregen met voorstel om 50,- te betalen.
Lijkt mij toch wat vreemd.
Op zondag 13 november 2011 heb ik van een goede vriend, dHr. R. S, zijn auto mogen lenen om mijn kersverse kleindochter in Almere te bezoeken.
Deze auto met het kenteken xx-xx-xx heb ik die zondagochtend even na 11.00 uur bij hem opgehaald.
Met de auto ben ik naar het Total station naast het Okura hotel in Amsterdam gereden om de auto te laten wassen. (zie bijlage)
Na afloop van mijn bezoek aan mijn dochter en kleindochter heb ik eerst mijn echtgenote en zoon thuis afgezet. Dit was even na 16.00 uur.
Hierna ben ik naar het nabijgelegen Shell tankstation aan de Hobbemakade gereden om brandstof te tanken, sigaretten en een blikje katten eten te kopen.
Na het tanken voor een bedrag van € 25,- ben ik naar binnen gegaan om de andere boodschappen te pakken en af te rekenen.
Na het melden van het pompnummer en het neer zetten van het blikje katten eten raakte ik in gesprek met de uiterst vriendelijke meneer achter de kassa.
Hij vroeg mij grappend, wijzend naar het blikje, of ik vanavond lekker ging eten?
Mijn antwoord dat mijn schoonmoeder kwam eten vond hij erg amusant.
De meneer heeft mij ook nog uitgelegd waarom zij geen Camel sigaretten zonder filter meer verkochten. Daar was te weinig vraag naar.
Vervolgens heb ik met pin betaling afgerekend en de auto terug gebracht.
Achteraf blijkt nu dat de medewerker van het pompstation vermoedelijk het bedrag van € 25,- voor de brandstof is vergeten aan te slaan.
De pin betaling die is gedaan bedroeg na controle op mijn rekening overzicht de kosten van het blikje, € 1.49. (zie bijlage)
Ik wil u mededelen dat ik eigenlijk, slordig en stom van mijn kant, zelden tot nooit bij het in toetsen van mijn pincode naar het bedrag kijk. Had ik dat wel gedaan dan was de vergissing direct opgevallen en door mij gecorrigeerd.
Vandaag ben ik na het bericht van mijn vriend direct naar het tankstation gegaan om te vertellen hoe het in elkaar heeft gezeten en het verschuldigde bedrag alsnog te betalen.
Zij begrepen de eventuele vergissing maar konden zij er helaas niets meer aan doen omdat het al aan uw bureau in handen was gegeven.
Uiteraard wil ik de kosten van de brandstof zo snel mogelijk betalen maar de extra bijkomende kosten van € 57,01 lijken mij in deze niet terecht.
Immers, als de medewerker de € 25,- had aangeslagen en ik oplettender was geweest zou dit misverstand nooit zijn ontstaan .