Ik heb onlangs mijn ziggo pakket opgezegd op 23-07-2024 er was een maand opzegtermijn tot 23-08-2024.
Kreeg nog een factuur voor de maand augustus en dat is allemaal correct. ik heb op 16-08-2024 zoals door ziggo gevraagd mijn apparatuur terug gestuurd naar ziggo, en hierop keurig een ontvangst bevestiging gekregen dat de apparatuur in goede orde ontvangen was. Prima dus, ik had in augustus geen extra kosten gemaakt zoals huren, of betaalde inhoud bekijken. Maar eind augustus tch een factuur afgeschreven voor 1 - 30 september 2024, hierin stonden inderdaad geen extra kosten berekend, alleen het normale maandelijkse bedrag van € 83,50. Ik heb deze betaling gestorneerd, ik heb immers geen extra kosten gemaakt in Agustus en mijn apparatuur is goed ontvangen bij ziggo. Geen probleem dus zou je zeggen, maar ik krijg nu mail van ziggo dat ik een betalings achterstand heb en deze factuur alsnog moet betalen. Heb daarop de helpdesk gebeld om mijn reden van storning duidelijk te maken, maar werd direct afgekapt. ik zou toch moeten betallen anders konden er incasso kosten komen.
Mijn vraag is nu of dit wettelijk allemaal kan? Ik had immers in augustus geen betaalachterstand, en mijn pakket is per 23 augustes 2024 beeindigd.
Toch dreigt de helpdesk met incasso, en heb ik inmiddels al twee mails gekregen dat ik betaal achterstand heb. en een betalingsregeling kan treffen (kunnen ze het nog gekker maken daar bij ziggo).
Dit is wel een zeer onvriendelijke manier om klanten die vertrekken te benaderen.