Na beeindiging van de arbeidsovereenkomst heb ik nu een WW-uitkering en daarbij is de regel dat men 1 jaar lang de bestaande ziektekostenverzekering dient te handhaven. Dit was een particuliere verzekering maar nu 1 jaar later zit ik met mijn vaste maandinkomen onder de ziekenfondsgrens.
Bij de beeindiging heb ik tevens een uitkering van de ex-werkgever ontvangen op basis van de kantonrechterformule en ik heb gehoord dat dit bedrag bij mijn inkomen wordt geteld om te bepalen of ikverplicht of particulier verzekerd dien te zijn.
Kan iemand me uitleggen hoe het zit ?
Vriendelijk dank.