Hallo ,
Vandaag lees ik op TT dat de nma 15 meelproducenten voor 81,6 miljoen heeft beboet omdat zij jarenlang door prijsafspraken een te hoge prijs aan de consument vroegen .
Dit is dus 1 x gepakt.
De directeuren en aandeelhouders van deze bedrijven gaan dit echt niet zelf ophoesten , dus deze boete's worden doorberekent en uiteindelijk gaat de consument betalen door weer een hogere meelprijs .
Dat is dan 2 x gepakt .
Zou het niet beter zijn ook om prijsverhogingen te voorkomen dat de nma ipv boete's deze directeuren en de aandeelhouders een flinke taakstraf oplegt .
Hans