BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

winkelier of leverancier aansprakelijk?

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
17-02-2007
  •  
5 antwoorden
  •  

innovember 2005 heb ik een stoomcabine gekocht bijLe Belle in Almere,vrijwel direktbegon er bij het stoomreservoir een grote scheur te komen. Bij de winkelier gereclameerd, waarop hij kontakt heeft opgenomen met deimporteur Firma Romi Products te Ede van de stoomcabine. Wij hebben de importeur een mail gestuurd met een foto van de schade als bijlage.Deze stuurde januari 2006 een monteur waarop deze concludeerde dat het een contructiefout was en dat ze al meer klachten hierover hadden gehad.Na een maand werd er telefonisch kontakt met ons opgenomen door deimporteuren deze beloofde onsbinnen korte tijd een nieuwe stoomcabine te leveren. Naarmate het jaar vorderde hebben wij continu zelf kontakt op moeten nemen met deimporteur of de winkelier en telkens werd ons weer hetzelfde beloofd. Jammer genoeg is dit steeds telefonischgegaan maar de winkelier was hier ook van op de hoogte. Op 04-01-2007 was ik het echt zat en heb de importeur een aangetekende brief gestuurd (mijn mail kreeg ik steeds terug) met de eis dat ik binnen een maand de beloofde nieuwe cabine geleverd wilde krijgen. Tevens heb ik de winkelier een mail gestuurd van mijn aktie met een bijlage van de aangetekende brief erbij. Op internet zag ik dat de aangetekende brief niet was aangenomen en dat deze op het postkantoor in Ede lag om alsnog door de importeur te laten ophalen. IK heb toen weer naar de winkelier gemaild dat ik op geen enkele wijze meer kontakt kon leggen met de importeur. Ik kreeg een mail van hem terug dat hij de gang van zaken betreurde maar dat Romi Products in zwaar weer zat en dat kontakt de komende weken niet mogelijk was. MIJN VRAAG is nu: kan ik de winkelier verder verantwoordelijk stellen en van hem een nieuwe cabine eisen? Hij laat duidelijk merken dat de afspraak van een nieuwe cabine met de importeur is gemaakt, maar ik heb de cabine toch bij hem gekocht en verwacht dat hij mij een deugdelijk produkt verkoopt en kan er niets aan doen dat hij met zo'n importeur in zee gaat. Ik vind dat hij zich er maar makkelijk vanaf maakt.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.