Hallo Allemaal,
Het volgende is het geval. Vandaag zou ik oorspronkelijk enkele toeslagen ontvangen (o.a. voor het KDV van mijn zoontje). Normaal gesproken krijg ik het netjes in de ochtend of middag gestort maar vandaag duurde het wel heel lang. In het begin van de avond was er nog steeds niks op mijn bankrekening en heb ik de telefoon gepakt en de belastingdienst opgebeld. Tot mijn verassing kreeg ik daar te horen dat alle bedragen klaar stonden maar dat er geen rekeningnummer bekend was/is. Wat blijkt, begin deze maand heb ik op www.toeslagen.nl mijn rekeningnummer gewijzigd. Het ging heel makkelijk en toen ik klaar was stond er simpelweg, Over 8 weken krijgt u bericht van ons. Prima dacht ik. Ik heb nooit een brief mogen ontvangen van de BD om dit nog te bevestigen (Dacht ook niet dat het noodzakelijk was aangezien je inlogd met je EIGEN Digid gegevens en het geld alleen gestort kan worden op een rekening die op jouw naam staat). Bij de BD werd mij verteld dat zodra zij een wijziging krijgen zij DIRECT het oude rekeningnummer helemaal uit het systeem halen (Voordat zij uberhaut eenbrief ter bevestiging van het nieuwe rekeningnummer versturen) en omdat ik geen brief heb ontvangen om mijn nieuwe rekeningnummer te bevestigen is er nu dus helemaal geen rekeningnummer bekend. Lekker makkelijk maken met internet dus.
Komt er nu dus op neer dat ik geen toeslag krijg. Er wordt nu voor elke toeslag apart een brief verzonden waarbij ik bij elke brief mijn rekeningnummer moet bevestigen. Dit alles duurt zo'n 20 werkdagen!!
Helaas fractureert mijn huisbaas en KDV gewoon door en kom ik vanwege een simpele wijzigen van het rekeningnummer heel erg in de problemen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er manieren om de toeslagen sneller te krijgen?
GR T