Onlangs moest ik met mijn vader, die in een Psych. instelling verblijft ,naar een specialist in het ziekenhuis toe. De verpleging van de afd. waar hij verblijft overhandigde mij zijn ponsplaatje en zijn ID kaart en toen zag ik dat deze eind oktober was verlopen. Zijn papieren en dus ook zijn ID kaart wordt altijd bij hun in bewaring gegeven , in de hoop dat er niets zoek raakt. Gisteren afspraken gemaakt op het stadskantoor op met hem de ID kaart te laten vervangen. maar wat blijkt ......op het kantoor van de afd van mijn vader .....ID kaart helemaal kwijt. Zoeken , zoeken en nog eens zoeken.....niet te vinden. Er werd geopperd dat ik of mijn zussen hem nog in ons bezit hadden of dat mijn vader hem zelf had , en zodoende misschien kwijt was geraakt.....maar niets van dat alles. Afijn , het feit is geschied ....Met mijn vader aangifte gedaan van diefstal op het politieburo , met de nodige onrust die dat bij hem teweeg bracht , pasfoto's gemaakt en naar het stadskantoor een nieuwe ID aangevraagd.....en € 20,- EXTRA KOSTEN VANWEGE DE ZOEKGERAAKTE ID KAART !!!! Eenmaal terug op de afd. verteld hoe het een en ander gegaan is, en onze frustraties duidelijk gemaakt aan de verplging aldaar. En als klap op de vuurpijl staat er een jong grietje op van haar stoel en zegt heel plomp verloren "zoeken jullie de ID pas van Dhr. ---- ??? En , ja hoor hij ligt daar in een laatje , in zijn medisch dossier !!! Wat ik en menigeen hier van vinden behoeft geen betoog.....maar mijn vraag is wel : Kunnen we hun nu op laten draaien voor de onnodig gemaakt kosten ???? Want het is wel een super slordig geheel en ik vind het dan ook onterecht dat mijn vader hier voor de kosten op moet draaien.
Graag uw reactie.
bij voorbaat dank