BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

wie draagt de consequentie?

Bijdrage door gebruiker
03-09-2012
25 reacties
Ik wilde voor mijzelf bij the Phone house in de Makro in Delft een Samsung SIII incl. abonnement kopen. Mijn vriendin (ziek (opgegeven door kanker)) vroeg of ik er voor haar ook 1 kon meenemen, omdat het haar ook makkelijker dan haar huidige toestel leek. Ik belde met de klantenservice van T-Mobile met de vraag wat er met het abonnement/ toestel zou gaan gebeuren als zij komt te overlijden. N.a.v. dit antwoord vroeg ik bij the Phone house of ik het toestel kon meenemen zodat zij het goed kon bekijken, en als zij het niets vond of het dan gewoon terug kon. Dat kon zei de verkoopster. De man die er 's middags nog werkte(!) vertelde ook nog dat de abonnementsprijzen exclusief BTW stonden en dat het abonnement dus duurder was. Toen ik 6 uur later, met een ongeopende verpakking terug kwam werd er niets retour genomen! "Ze doen daar bij T-Mobile ineens erg moeilijk over en de regels zijn net weer aangepast". Ik zei dat verkoopster Kim had gezegd dat het allemaal terug kon maar dat zij niets over speciale voorwaarden had gezegd. "Dat is zij wettelijk ook niet verplicht" was het antwoord. Toen ik aangaf waarom mijn vriendin het zelf niet kon regelen en dat ik het heel laag vond dat Kim bv niet had gezegd: laat uw eigen toestel zien aan uw vriendin, dan houd ik er een even apart", was t antwoord "U heeft zelf ook een verantwoordelijkheid" ". Daarom had ik naar de klantenservice gebeld en mijn vraag in de winkel gesteld!!! Ik vind dat Kim mij niet de juiste informatie heeft gegeven (bewust? Om de omzet te verhogen?)
Moet ik nu aan mijn vriendin gaan vertellen dat zij toch voor zo'n 850,00 aan een toestel en abonnement vast zit. Terwijl ze al zo in de ellende en stress zit over alles rond haar ziekte?
Of zit ik zelf nu met 2 dezelfde toestellen en abonnementen in mijn maag.
Ik vind het onbegrijpelijk dat "The Phone house" geen rekening houdt met de onvolledige voorlichting van hun verkoopster en met de ziekte van mijn vriendin.
O nee, ik vergis me. Omdat er een foute prijs voor het abonnement in de advertentie staat willen ze uit coulance wel 24 maal het verschil van1,90 overmaken.
Wat kan ik hier verder nog aan doen?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.