op 1-3-08 heb ik mijn bank een opdracht gegeven tot het overmaken van een geldbedrag.
het bedrag is op 3-3-08 van mijn rekening afgeschreven.
dit bedrag moest voor 5-3-08 op de rekening van de tegenpartij staan daar er anders incassokosten gerekend zouden worden.
volgens tegenpartij was het geld niet tijdig binnen en nu wordener incassokosten berekend.
Mijn vraag: wat zijn de wettelijke termijnen voor een bankoverschrijving?
Ik heb de tegenpartij gevraagd of het bedrag werkelijk te laat gestort was.
Zij ontkenen nog bevestigen dit.
Maar voeren aan dater (door mijn late betaling) schade is ontstaan waarvoor ik aansprakelijk ben.
Mijns inziens heb ik mij aan de afspraak gehouden(betaald voor einddatum)dat er mij geen kosten meer berekend kunnen worden.