BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Welke stappen kan ik ondernemen?

Bijdrage door gebruiker
15-12-2016
10 reacties
Er is een lekkage ontstaan in de warmwaterleiding in mijn woning. Deze leiding loopt van de hal naar de keuken. Ik merkte de lekkage op toen ik beneden in de bergingen liep. Er stroomde water bij de deur naar beneden, later stroomde er water op de trap en vervolgens ontdekte ik dat het uit mijn woning kwam.

Nu heb ik deze klacht 6 weken geleden gemeld bij mijn wooncorporatie. Ze zijn meerdere malen geweest omdat ze de oorzaak niet konden vinden. We zijn nu dus 6 weken verder en eindelijk hebben ze de klacht 'opgelost'. Ze hebben de warmwaterleiding van de hal naar de keuken afgesloten en een boilertje geplaatst in mijn keukenblok.

De gevolgschade is alleen enorm. Ik woon hier net 9 maanden. Er ligt pas sinds juli een nieuwe vloer vanwege eerdere waterschade.
Nu moet de vloer er voor een deel opnieuw uit plus de plinten, tevens zijn er muren nat geworden. Ik baal hier ontzettend van. Ik had de wooncorporatie gezegd dat zij verantwoordelijk zijn en ik vind dat zij de betonnen vloer moeten drogen. Zij vinden dat het onder mijn inboedelverzekering valt. Vandaag is de schadeexpert geweest van mijn verzekering en ook zij zeggen dat het niet onder mijn inboedel valt maar onder opstal; de wooncorporatie is dus verantwoordelijk. Dit is hun gebouw en hun bezit.

Welke stappen kan ik nu ondernemen? Ik heb al gedreigd dat ik Radar of dergelijke in ga schakelen. Ze willen namelijk niet zorgen voor bouwdrogers of andere oplossingen. Ik zit nu al weken in een huis waar overal vocht is ontstaan. Het ruikt al muf als je binnen komt. Wat moet ik doen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.