Hallo
In maart 2010 heb ik voor 12 personen een 5 daagse citytrip geboekt naar Praag bij Easyjet. Do.14 okt. zouden we vertrekken om vervolgens op ma.18 okt. weer thuis te komen
Tijdens het inboeken werd er gevraagd naar de voornaam en achternaam van de passagiers. Deze heb ik ingevoerd en vervolgens betaald met credit card. Het bleek dat er met kleine letters vermeld stond dat dit conform het ID of Paspoort moest zijn. Maar omdat ik verders helemaal niets moest invoeren verwachte ik eigenlijk dat ik in de aanloop naar deze reis wel het verzoek zou krijgen om mijn gegevens aan te vullen met ID/pas nummer. Maar bij Easyjet hoeft dit niet en dus printe ik voor het vertrek de boardingpassen uit en ging ik met nog 11 vrouwen richting schiphol.
Op schiphol werd ons verteld dat het dus niet klopte en of we de gegevens wilde laten aanpassen bij de servicebalie van Easyjet. Ze hadden er de volgende oplossing voor. Dat was dat we onze vlucht opnieuw moesten boeken. Kosten €289,00 per persoon x 12. Dit omdat alle goedkope plaatsen al weg waren in het vliegtuig terwijl de plaatsen in het vliegtuig al voor ons gereserveerd waren en we de vlucht in maart ook al hadden betaald.
Ik kon met mijn hotel voucher Voor een hotel in Praag aantonen dat wij het toch echt waren maar helaas.
Wij hebben daar met 12 dames gepraat met een balie medewerkster en uiteindelijk ook nog met haar chef. Zijn heel correct gebleven. Toch werd ons vriendelijk verzocht of we plaats wilde maken omdat we haar bellemmerde in haar werk. De chef die we er uiteindlijk bij hadden geroepen melde ons doodleuk. (het is uw fout en dit zijn nu eenmaal de regels van Easyjet). Ze waren echt niet van plan om het voor ons op een redelijke manier op te lossen.
Op mijn vraag of de dame aan de balie nu gewoon 12 vrouwen naar huis stuurde die een vijfdaagse reis hadden geboekt met hotel en opera kaartjes voor in Praag. Zei ze met een emotieloos gezicht. (Ja en u heeft nu nog drie minuten om voordat het vliegtuig gaat).
Ik begrijp dat ik een fout heb gemaakt maar voel me op één of andere manier zo gigantisch belazerd en schuldig voor een boeking die voor 12 personen niet door kon gaan.
We zijn gewoon alles kwijt.
Zijn er voor mij/ons mogelijkheden? En zijn er bij jullie meerdere gevallen bekend?
Vr. groeten,
Jolanda