Het spaarvarken is onrein? Ja, maak het eventjes! Het bij een ieder bekende en door iedereen gewaardeerde spaarvarken wordt zo ongeveerin de ban gedaan door Fortis.
Vreemd de motivatie hierachter (We leven in een multiculturele samenleving en joden (!) en islamieten/moslims vinden het varken een onrein dier) aan ten grondslag ligt. Vreemd is dat er afgelopen jaren nooit over is geklaagd en dat terwijl er meer dan genoeg joodse mensen hier wonen. Slaat Fortis niet op een beetjeheel erg dommemanier door? Is het niet gewoon om moslims naar hun bank te lokken zodat ze een rekening openen? Wat een bedrijf zeg... Moet ik nu zometeen misschien ook nog mijn eigen spaarvarkentje slachten?Er zou eens een moslim aanstoot aan kunnen nemen... Boycotten die hap zou ik zeggen!