BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

wat te doen na telefonisch opzeggen Canal+ en toch een rek. van 694,87 ontvangen

Bijdrage door gebruiker
16-02-2005
3 reacties

Wij hadden een halfjaar een aanbieding van Canal+ lopen van 5 euro per maand, maar een leuke avond film kijken is er niet bij want 9 van de 10x was het een sex film. Daar vond ik de maandabbon. van 31 euro teveel voor dus besloten wij hem telefonisch op te zeggen want dat kon volgens de telefonist.

Wij hadden het abonnement in februari 2003 afgesloten en we zijn in mei 2003 verhuisd. en omdat wij uit de regio gingen moesten wij Canal+ bellen omdat wij geen beeld hadden en ja we hadden toch 5 euro betaald. Wij hebben dus toen ook meteen onze verhuizing doorgegeven dus alles geregeld zou je zeggen.

NOU NIET DUS. Op dinsdag 15 februari 2005 krijgen wij een brief van het incassobureau of wij even 694,87 aan Canal+ wilde betalen binnen 10 dagen. Zonder enig uitleg of wat dan ook. Ik op 16 februari Canal+ gebeld en om uitleg gevraagd. Nou eerst kreeg ik het antwoord dat ik maar naar het incassobureau moest bellen want hun hadden geen gegevens. Na een paar vriendelijke woorden kon hij ineens wel van alles zien want ik heb tenslotte recht op een verklaring het gaat tenslotte om mijn centen (euro's) Het blijkt dat ze nog onze oude adres in de computer hadden staan en er was in maart ongeveer wel gebeld dat konden ze wel zien maar van een verhuizing was geen bericht te zien ook niet dat we een nieuwe code hadden gekregen. Een nieuwe code kreeg je alleen als je uit de regio ging. Ik hem verteld dat we van A naar B waren verhuisd en wat was zijn antwoord "ja dan heb je geen code meer ontvangen want je valt buiten de regio" terwijl we nog een paar maanden Canal+ hebben gekeken in het nieuwe huis. Ook heb ik hem gezegd dat we TWEE maanden voor die tijd het hadden opgezegd en dat het volgens hem maar 1 maand van te voren hoefde te doen. Dus dat was op tijd geweest.

Ook kregen wij de gids thuis gestuurd op het nieuwe adres terwijl in de computer het oude adres stond vermeld en daar ook de aanmaningen heen waren gestuurd. Die oorzaak kon hij me niet vertellen en dus was daar de kous mee af. En dat terwijl ik nog netjes heb opgebeld om te zeggen dat wij geen Canal+ meer hadden dus ook geen gids meer hoefde te hebben en toen was er zelfs nog gezegd dat alles in orde was.

NIET ZEUREN GEWOON EVENTJES BETALEN IS DUS DE BOODSCHAP

Maar omdat wij de decoder nog in ons bezit hadden (daar zou ik schriftelijk bericht van krijgen waar we die naar toe konden brengen of op moesten sturen, maar nooit gekregen) konden waarschijnlijk al een groot deel van de rekening schrappen. maar dan moest ik even contact opnemen met het incassobureau TRANSFER 038-4268600 maar wat schetst de verbazing de brief die we kregen was van incassobureau DE JONG 026-3525300.

TWEE INCASSOBUREAU'S DAT KAN NIET GOED GAAN.

Ik vind het ook de grootste waanzin dat ik moet betalen voor iets waar ik 100% zeker van ben dat ik het heb opgezegd en nog een paar keer voor heb gebeld zowel voor de code als voor de gids. En ook nog de onkosten van het incassobureau die ons uiteraard wel hebben kunnen vinden en Canal+ met het abbonnement niet maar met de gids wel hebben gevonden

Wie heeft dit ook meegemaakt en hoe is dat geval dan opgelost.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.