BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

Wat is (pensioen)wijsheid ?

Bijdrage door gebruiker
17-04-2009
8 reacties

Door omstandigheden heb ik nooit een pensioen kunnen opbouwen. Gelukkig had in de jaren tachtig een paar koopsompolissen afgesloten (met lijfrenteclausule) omdat ik een paar jaar aardig boerde. Daarna ging behoorlijk naar een basisinkomen door ziekte.De eindwaarde van die polissen tesamen is ca.30.000 euro. Ik word over een maand60 jaar maar kan het qua huidiginkomen uitzingen tot mijn 65e jaar omdat we erg zuinig zijn. Pas dan wil ik gebruik maken van die polissen omdat ik dan alleen maar AOW heb. Moet ik nu cashen? Moet ik verlengen bij de maatschappij? Ga ik daar belasting over betalen als ik nu de hele meut op mijn bank laat bijschrijven? Pff weet het niet, weet iemand advies of heeft iemand een soortgelijke ervaring?

Delen:
Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Antwoorden (0)