BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

waarschijnlijk-vals geld I

Bijdrage door gebruiker
18-05-2007
23 reacties

Ruim 4 weken geleden bleek bij de bank dat ik helaas in het bezit was van een waarschijnlijk-vals 200-Euro biljet. Ik kom al sinds bijna 20 jaar bij deze bank.De bank voelde zich verplicht de politie hiervoor te bellen, waar ik alle begrip voor toonde. Ik werd in een kantoortje gezet met een krantje en een kopje koffie. Niks aan het handje. Verder zie ik er netjes uit en was zakelijk gekleed.Na ruim een uur kwamen eindelijk twee agentes binnen. Een van de dames was in gesprek via haar portofoon. Ze liepen gelijk door naar het kantoor waar ik inzat, zonder enige vorm van navraag bij de bank.Ik moest meekomen naar het politiebureau, welke enkele straten verderop ligt. Ik stelde voor om de zaken bij de bank af te handelen. Ik wachte immers al meer dan een uur. Dit was niet mogelijk, en de auto zou elk ogenblik voorrijden.Ik dacht dat ze een grapje maakten. Ik vertelde dat ik wel even ging lopen naar het bureau. Hierop vertelde men mij dat ik gearresteerd was. Inmiddels kregen de dames twee man versterking, de auto was gearriveerd.De rayonmanager van de bank (!) was aanwezig en wonderde zich vanwaar deze politie-overmacht en voegde zich toe aan het gesprek. Ik maakte duidelijk dat ik de arrestatie buiten proporties vond, waar de rayonmanager mee instemde. Hierop stelde hij voor mij persoonlijk naar de bank te brengen. Ook dit kon niet.Nu vroegen wij ons af wat er verder met mij ging gebeuren. We kregen te horen dat er procesverbaal opgemaakt ging worden. De rayonmanager verzocht hier bij te zijn. Dit werd afgewezen door de 4 agenten. Dus verzocht ik of de rayonmanager bij het opnemen erbij kon zijn. Ook dit werd afgewezen.Ik merkte dat we geen poot hadden om op te staan en heb dus maar in de arrestatiewagen plaatsgenomen.Blijkbaar hadden de agenten hoge nood. We namen de kortste route naar het bureau. Dat is via het fietspad/ winkelgebied, aansluitend via de busbaan. Op mijn vraag waarom we niet via de gewone rijweg konden, antwoorde men dat ik nu een minuut sneller naar huis kon. Bovendien vonden zij dat zij daartoe berechtigt waren en slingerden een prachtige regel uit het wetboek naar mijn hoofd. Hier heb ik zelf maar aan toegevoegd dat dat volgens mijn inzicht alleen geldt als er ook een reden toe is, en niet om sneller naar huis te kunnen. Dus ook niet om even naar de Mac Donalds te gaan (wat ik met grote regelmaat zie gebeuren).Nu komt de topper: IK MOCHT DE CEL IN!!! Uiteindelijk heb ik dus een minuut langer in de cel gezeten.Oh ja, en inmiddels kwamen de agentes lopend vanaf de bank naar het bureau....

Delen:
Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Antwoorden (0)