BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Waarom is mijn Google Play-tegoed geblokkeerd?

Bijdrage door gebruiker
25-03-2025
188 keer bekeken
14 reacties
Afbeelding bij deze post - Waarom is mijn Google Play-tegoed geblokkeerd?

Op 3 maart 2025 kocht ik een Google Play Store-cadeaukaart bij Kruidvat. Nadat ik mijn tegoed had opgewaardeerd, ontdekte ik later dat het tegoed was geblokkeerd. Helaas heb ik de bon en de Play Store-kaart niet meer, maar ik heb wel bankafschriften die bewijzen dat ik deze kaart bij Kruidvat heb gekocht. Volgens de Nederlandse wet geldt een bankafschrift als geldig bewijs, vergelijkbaar met een bon.

Zowel Google als Kruidvat hebben geweigerd mij te helpen. Google claimt dat het een beveiligingskwestie betreft, terwijl ik tweestapsverificatie (2FA) en authenticatie op mijn account heb ingesteld. Kruidvat heeft aangegeven dat zij mij niet kunnen helpen, omdat ik de fysieke kaart niet meer heb.

Normaal gesproken bewaar ik altijd de bonnen, maar omdat het om een klein bedrag ging (€15) en mijn tegoed succesvol was opgewaardeerd, ging ik ervan uit dat alles in orde was. Pas een week later, toen ik mijn tegoed wilde gebruiken, ontstond dit probleem. Ik voel mij als consument in de steek gelaten en zoek hulp om deze situatie op te lossen.

Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.