Waarom is er in Nederland en bij de politiek geen interesse in een Ministerie van Burgerbelangen en Consumentenzaken
Goedenmiddag. Reeds meerdere keren heb ik in de afgelopen jaren diverse politieke fracties aangeschreven met het verzoek of zij niet eens willen overwegen tot de oprichting van een Ministerie van Burgerbelang en Consumentenzaken. In het het meeste gunstige geval, ontving ik een vluchtige reactie in de trend van: "Wij zullen deze suggestie binnenkoert eens meenemen in ons maandelijke beraad". Vervolgens vernam ik nooit meer iets. Derhalve daarom mijn vraag aan u en iedereen die hierover een mening heeft en/of deze suggestie onderschrijft. Gezien de structurele, voortdurende problemen en aanleidingen m.b.t. (veel voormalige overheidsbedrijven), de energie- en telecom-sector, banken en verzekeringsmaatschappijen (met hun producten, bonussen, machtsposities e.d.), de wetgevende en poltieke macht die nog steeds toestaat dat er veel oneerlijke, gedateerde wetten zijn, de ov-chipkaart, de spoorwegen, supermarkten met hun verwarrende kassabonnetjes), webshops, 'goede doelen'- en staats-loterijen, doorgeautomatiseerde klantencontactcentra, 0900-infonummers, moeilijk bereikbare instanties en klantenservices, onduidelijke etiketteringen, te ruime buitenverpakkingen t.o.v. de inhoud, etc. De (individuele) burgers/consumenten staan vaak machteloos en worden gemakshalve verwezen naar de rechter.En dat alles niet in het belang en voordeel van de burgers. Naar mijn idee dient er een Ministerie te komen dat het opneemt voor de belangen van de burgers en conusmenten. Want dat zijn alle Nederlanders en inwoners. Graag uw reactie. Met vriendelijke groet, Kees Era