Ik heb mijn aangfite over 2015 via de nieuwe internetmodule op 3 juni dit jaar ingediend.Daarnaast heb ik ook de bijbehorendeinkomensverklaringen per post naar uw kantoor in Heerlen opgestuurd. Daar ik in voorgaande jaren binnen 3 maanden een uitkomst via de post binnen had en dit jaar nog niets had vernomen, heb ik op 9 September 2016 telefonisch contact gezocht met de belastingtelefoon buitenland. Daar werd mij verteld dat de aangifte en de inkomensverklaring correct waren en dat ik binnen 6 weken bericht zou krijgen. Daar ik verder geen bericht ontving, heb ik vandaag 6 weken ná 9 September, weer telefonisch contact gezocht met de belastingtelefoon buitenland. Zonder naar onze burgerservicenummers te vragen vertelde een belastingdienstmedewerker mij toen dat de Belastingdienst zich het recht toe-eigent om tot 1 jaar na het indienen van de aangifte uitkomst te geven. Als ik vragen had moest ik maar een brief schrijven.
Bovengenoemde gang van zaken zijn voor mij nieuw en, wat mij betreft, Belastingdienstonwaardig. Ten eerste wordt er gezegd dat alles in orde is, terwijl dit blijkbaar niet duidelijk was, ten tweede wordt een uiterste datum niet aangehouden en daarnaast word ik niet geïnformeerd over de status van mijn aangifte maar moet hier zelf continu achteraan. Bovendien wordt mij geen andere optie gelaten dan het schrijven van een brief om te weten waar ik aan toe ben. In de afgelopen jaren werd ik altijd erg vriendelijke, snel en kordaat via de telefoon geholpen.