Ik ben eigenaar van een appartement(koop) en betaal maandelijks servicekosten(125€ incl parkeren door 16 koopappartementen). Dit bedrag is erg hoog. Zeker gezien wat de woningcorporatie er (niet) voor doet. De woningcorporatie is 2 jaar geleden ik gebreken gebleven. Bij oplevering app. complex hebben zij verzuimd budget vrij te maken voor oa de groenvoorziening. dit resulteerd dat er nu achterstallig onderhoud is.12000€ totaal! dit komt nu voor kosten VVE om het terrein te laten herstellen. Kan de woningcorporatie hiervoor in gebreken gesteld worden?Storingen en gebreken worden gemeld aan de woningcorporatie/servicedienst. Hier word vervolgens niets mee gedaan.
Dit zijn een aantal voorbeelden van gebeurtenissen/ergenissen waar wij als VVE tegenaan lopen. Het betreft de woningcorporatie de Alliantie Almere. Zo zijn er nog tal van voorbeelden....
ze hebben verzuimd om een meerjaarlijks onderhoudsplan te laten opstellen. Mogelijkerswijs betalen we dus al maanden teveel servicekosten?
De communicatie over de VVE naar de beheerder MOET volgens beheerder via het bestuur.
Schoonmaak is niet naar behoren. Dit word gemeld bij VVE beheerder. deze meldt dat contact word opgenomen met het schoonmaakbedrijf. dit gebeurd niet.
Uitstellen VVE vergaderingen(dit door de beheerder VVE) door oa geplande vakantie, "zogenaamd" niet op tijd ontvangen agendapunten, niet op tijd afhuren locatie.
Wat hiermee te doen?
Bestaat de mogelijkeheid de servicekosten in te trekken?