BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

vruchtgebruiktestament

Bijdrage door gebruiker
31-01-2008
4 reacties

Mijn vader(twee meerderj.kinderen)is jaren geleden hertrouwd met een vrouw die eveneens 2 kinderen heeft uit een eerder huwelijk.(Wij gaan in goede harmonie met elkaar om)Destijds (voor 2003)hebben zij apart een vruchtgebruikstestament op laten maken om juist de langslevende te beschermen. Mijn vader is onlangs overleden dus treedt zijn test. in werking. Het blijkt dat ik en mijn broer (wettelijke kinderen van mijn vader) voor de helft waarschijnlijk eigenaar zijn van hun koophuis en zijn vrouw tot haar dood recht op vruchtgebruik heeft.De kinderen van de vrouw worden niet benoemd als stiefkinderen. Voor alle partijen een vervelende situatie en absoluut niet de wens van mijn vader en zijn vrouw. (Test. niet herzien of vernietigd na intreding van de nieuwe wet). Vraag is nu, is het mogelijk en verstandig om samen met mijn broer afstand te doen waardoor de erfenis toch in zijn geheel naar de vrouw overgaat(in het vr.gebr.test. is zij namelijk onterfd)en dan een nieuw testament op te laten maken waarin zij mijn broer en ik benoem als stiefkinderen zodat als zij overlijdt de nalatenschap in 4 gelijke delen wordt opgesplitst?

Delen:
Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Antwoorden (0)