BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

Vraag omtrent WAO.

Bijdrage door gebruiker
18-06-2026
244 keer bekeken
3 reacties

Hallo ik heb een vraag omtrent WAO?

Ik heb WAO 25/35% vanaf 1998, in 2005 na herkeuring opnieuw bevestigd, na verslechtering gezondheid in 2018 verhoogd naar 45/55%, en na een nog slechtere gezondheid, conditie etc. uiteindelijk sinds februari 2024 is dit uiteindelijk verhoogd naar 80/100%. Ik heb ondanks alle ellende 36 jaar gewerkt!

Nu heb ik een tweetal vragen omtrent WAO tot de AOW? Volgens een schrijven dat ik medio 2024 ontving zou ik de volledige WAO ontvangen t/m half 2028, daarna nog 70% van de huidige uitkering? Klopt dit, ik vind het vreemd omdat ik officieel tot 2032 zou moeten werken voor de pensioen gerechtige leeftijd? Baseren zij zich misschien op de WIA. en val ik ondanks dat ik WAO heb wel onder WIA regels of blijft bij mij de WAO wetgeving in stand? Verder had ik een WAO gat verzekering afgesloten als jong broekie, die zou medio 2028 weer moeten gaan aanvullen maar zij verharden in hun verhaal dat ik in 2028, 65 jaar word en zij niet hoeven aan te vullen tot 2032? Dus als de overheid de spelregels veranderen dan hoeven de verzekeringen daar niet in mee te gaan terwijl je eigenlijk een WAO gat verzekering hebt afgesloten die zou aanvullen tot mijn pensioen in 2032???

Heeft iemand wijsheid omtrent dit gebeuren? Graa u advies, alvast vriendelijk bedankt!

Meer over:

, , , ,
Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.

Antwoorden (0)