BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Volledig casco auto gestolen blijkt omgekat

Bijdrage door gebruiker
06-12-2011
3 reacties
Op 21 juli dit jaar heb ik particulier een auto gekocht. Veel vragen gesteld, kentekencheck op internet gedaan etc. alvorens over te gaan op de koop. Het betrof geen gestolen auto en de dagwaarde-check week niet erg veel af van de vraagprijs. Vervolgens met succes overgeschreven op het postkantoor en volledig casco verzekerd bij Bruns ten Brink Assuradeuren (via Independer). Na 2 maanden, op 14 september is de auto gestolen! Natuurlijk direct een proces verbaal laten opstellen. Na een maand krijg ik een eigendomsoverdracht thuisgestuurd welke ik dien te ondertekenen met bijgevoegd het eigendomsbewijs en beide sleutels. Na hieraan voldaan te hebben, heb ik hiervan een ontvangstbewijs gekregen van een schade-expert/onderzoeker welke bij ons thuis kwam om enkele aanvullende vragen te stellen. Deze wist ons totaal te verassen met het bericht dat de auto van oorsprong niet beschikte over een airco en elektrische ramen en ik dus in bezit was van een luxere auto dan geregistreerd stond. Tevens was deze auto in maart dit jaar "totall-loss" gereden en is op een sloopbedrijf komen te staan. Deze auto is opgekocht, waarschijnlijk door de verkoper van wie ik mijn auto heb gekocht. Maar daar dit model over luxere opties beschikt en geen enkele schade vertoont. Concludeert de expert dat het om een zogenoemde "omgekatte" auto gaat. Een week later wist hij ons tevens te vertellen dat de verkoper al voor een andere, onbekende reden, in de gevangenis zit. Ongeveer een maand later werd ik gebeld door de verzekering die op de hoogte was dat het om een andere uitvoering ging die tevens "totall-loss" is geweest en ik dus een andere auto in mijn bezit had. Ik heb dit niet bevestigd, enkel en alleen vermeld dat die vermoedens mij bekend zijn. Een vergoeding van €1000,- minder dan mijn aankoopbedrag was wat ze mij uit wilden keren, omdat het een andere uitvoering was die tevens schade zou hebben gehad. Zij waren dus al op de hoogte van alle ins en outs en wilden dus het "minder luxe model" vergoeden. Zojuist heb ik bericht gekregen dat de verzekering NIET overgaat tot vergoeding, omdat de verzekering was aangeboden voor een minder luxe uitvoering dan die ik in bezit had en zij concluderen dat het om 2 verschillende auto's gaat en die luxe're dus niet verzekerd is en zij daarom geen verzekeringsdekking verlenen. Niets anders dan mij met het telefoontje al verteld was dus, maar ze willen hun poot dus stijf houden. Dit is een erg koude douche en ik weet niet goed wat ik nu zal doen. Ik heb geen rechtsbijstand bij mijn auto afgesloten. Wat kan ik doen en wat zijn mijn opties en kansen? Kan ik het volledige aankoopbedrag op de verkoper verhalen? Of kan ik nog iets met of tegen de verzekering beginnen? Graag hulp! bedankt.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.