BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

vervoersschade

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
09-11-2006
  •  
5 antwoorden
  •  

Onlangs is mijn Hp desktop pc voor een reparatie onder garantie bij mij thuis opgehaald. Volgens de medewerker van Hp die ik bij de melding van mijn defect had gesproken diende ik de pc in een passende doos aan te bieden. Ik heb de pc in een passende (van een andere computer want ik had na 2 jaar de originele doos niet meer)doos verpakt en aan de door Hp gestuurde koerier van UPS meegegeven.

Na drie weken ontving ik een brief van het repair center uit Duitsland waarin word gesteld dat de computer schade heeft aan de cover (het huis van de computer) en dat deze schade niet onder de garantie valt. De rekening voor herstel bedraagt €484.73.- maar ik kon ook alleen de schade binnen de garantie laten repareren dat is wel gratis.

Ik heb onmiddelijk contact opgenomen met Hp en gemeld dat ik niet begrijp hoe het kan dat ik een volstrekt gave computer heb meegegeven en dat nu blijkt dat er schade aan het exterieur is geconstateerd. Het antwoord was datzij het ook niet begrepen wat er was gebeurt maar dat ze verder niets konden betekenen??? Ik heb alleen de schade onder garantie laten repareren.

Ik heb de computer nu 3 dagen geleden terug gekregen en toen ik de doos opende wist ik niet wat ik zag. De computer is letterlijk gecrashed en dus krom. Er zat een onderdeel van het exterieur los meegeleverd omdat het niet meer past, de cdrom lade sluit niet goed dezijkanten zitten er scheef op en je kan dus op het binnenwerk kijken.Omdat het hele apparaat is ontwricht zitten ook de onderdelen in hetapparaater krom in zoals het moederborden ook andere kaarten zitten scheef. Het geluid werkt ook niet en waarschijnlijk is de geluidskaart stuk (Maar volgens Hp kan ik daar de computer wel weer voor reparatie aanbieden?!?!?)

Ik heb direct na ontvangst mijn onvrede in een klacht verwoord en aan Hp gestuurd. Wat moet ik doen. Moet ik bewijs aanleveren dat mijn pc intact was toen die in de doos verdween of dat de koerier er mee gesmeten heeft of dat er iets mis is gegaan in het repair center?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.