BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verspreidingsbureau in gebreke.

Bijdrage door gebruiker
23-12-2008
4 reacties

Hallo iedereen,

mijn man en ik hebben 2 supermarkten in 2 aparte dorpjes liggen. Nu lijken de plaatsnamen erg op elkaar,de dorpjes liggen 10 km van elkaarafen in beide dorpen laten we folderen door verschillende verspreidingsbureau's.

Toen we de 2e supermarkt opende lieten we de openingsfolder verspreiden door dezelfde verspreidingsbureau als dat we in de 1e supermarkt hebben. Deze folder werd door hun schuld niet verspreid. Deze rekening hebben we dus ook niet hoeven te betalen. Wel hebben we zelf personeel op moeten trommelen om de folder te gaan bezorgen, terwijl we het al druk zat hadden met de verbouwing enz. Maar oké, kan gebeuren.

Afgelopen week was het de bedoeling dat dit verspreidingsbureau weer een aparte folderzou verspreidenin de omgeving van de 2e supermarkt i.v.m. moonlightshopping en extra zondagopeningstelling.Wij met het desbetreffende verspreidingsbureau gebeld en DUIDELIJK gevraagd of ze de folder woensdag konden bezorgen. Ja dat kon, die woensdag werd er ook een of ander ondernemersblaadje bezorgd die avond, dus onze folder kon mee. Naderhand hebben we nog gebeld met het verspreidingsbureau of dat ze de a4 folder op konden halen bij de drukker. Ja, dit kon....

Woensdagavond werden we gebeld door het verspreidingsbureau dat ze te weinig folders hadden ontvangen.....? Bleek dat ze de folder in het verspreidingsgebied van onze 1e supermarkt hadden verspreid. Dus voor de 2e keer al een puinhoop. Klanten weer geen folders ontvangen, zelf konden we de folders niet meer verspreiden want deze lagen in de verkeerde brievenbus. Ik heb dus een klacht geuit op de site van dit verspreidingsbureau dat we deze rekening niet zouden betalen ivm extra kosten die we nu moesten maken. We moesten de folders opnieuw laten drukken, gauwadvertentie laten zetten op de kabelkrant enz.en kreeg een telefoontje van het verspreidingsbureau waarbijdeze dame onsde schuld in de schoenen schoof. Bij het 2e telefoontje had de telefoniste als verspreidingsgebied de postcodes ingegeven van onze 1e supermarkt. Blijkbaar hadden wij die postcodes doorgegeven....pardon, ik weet wel welke dorpjesze folderen, maar wij geven geen postcodes door, ik zou zo ook niet weten welke postcodes erbij horen...en daarbij belde we de 2e keer alleen maar om te vragen of ze de folders op konden halen, meer niet.

Ik zei dus tegen deze dame dat ik wel wist waar de fout lag. Ze folderen wekelijks in de postcode gebieden van onze 1e supermarkt, maar nooit van onze 2e en dat de telefoniste dus onterecht is uitgegaan van het normale verspreidingsgebied, terwijl we van te voren duidelijk aangegeven hadden - bij eenandere telefoniste - dat dit voor een ander gebied zou zijn. We hebben nooit gesproken over postcode enz. De dame van het verspreidingsbureau zei dat dit waarschijnlijk door ons toch echt gezegd moest zijn tijdens het 2e telefoontje en daarbij moesten we toch echt de rekening betalen. Wel zouden ze de a4 folder die ze nu extra moesten lopen - door hun fout, maar dit geven ze niet toe - wel crediteren om ons tegemoet te komen.....(dus eigenlijk erkennen ze hun fout?) Wat nu tegemoet komen! Dit is al de 2e keer dat ze een fout maken en dan ook nog bij cruciale momenten....heropening van je supermarkt, extraavondopeningstelling enz.

Het meest kwaad ben ik nog dat ze niet de fout erkennen en dat ze ons de schuld in de schoenen schuiven. Mijn vraag is, na dit lange verhaal, wat is mijn recht hierin. Kan ik zeggen dat ik de rekening van de verkeerde folders niet betaal of ben ik helaas genoodzaakt om deze toch te betalen?

Groeten,

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.