BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

vernieling door wassjop

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
04-08-2006
  •  
9 antwoorden
  •  

Gisteren donderdag 3 augustus 2006 heb ik de overtrek van de bank eenwasbeurt gegeven in een grote wasmachine van de Wassjop, Gasthuisringin Tilburg. Halverwege kwam ik er achter dat ondanks dat ikwasprogrmamma 2, bontwas 60 graden, had ingesteld de temperatuur op hetdisplay niet boven de 25 graden uitkwam en verder dat er geen volledigwasprogramma van voorwas en hoofdwas werd gedraaid. Mijn was, was danook niet schoon. Ik heb hiervan melding gemaakt. Bleek dat de boilerdie het warme water aan de wasmachines geeft, niet goed stondingesteld. Ook de wasmachine was niet goed ingesteld. Dus de fout vande Wassjop of hun installateur of wasmachineleverancier. Deeigenaar/zaakvoerder Partick van de(r) Pol boodt aan de overtrek danvoor mij nog een keerlater als was te draaien, nadat gebleken was datniet binnen het uur het euvel aan de boiler verholpen kon worden. Vandaag, 4 augustus 2006, heeft hij die overtrek alsnog een wasbeurtgegeven en heeft hij die na wat over en weer gebel, bij mij afgeleverd.Na controle of de vlekken uit het zitvlak van de overtrek warenverdwenen is hij weggegaan. De grote vlekken van het zitten met somsschoenen op de bank waren verdwenen, twee hardnekkige vlekjes niet,maar die hebben er voor de vorige wasbeurt ook al opgezeten.Bij het plaatsen van de bankovertrek over de bank bleek die bij hetzitvlak en aan de onderkant van de rugleuning niet perfect meer tepassen. Het geheel was en bleef verkreukeld. Bij het plaatsen had ik alopgemerkt dat de voering op een plaats was gesmolten. Bij nadereinspectie nadat gebleken was dat de stof niet glad trok, wat die anderswel doet, bleek dat de voering op meerdere plaasten was gesmolten. Dezegesmolten voering heeft dus de dekstof aan de zichtzijde doen krimpenen verkreukelen. Het geheel is niet glad te trekken en past ook nietmeer op de bank zoals oorspronkelijk; je kon dan delen van het zitvlakin de zijkant van de bank steken en de zaak glad strijken.Ik heb direct telefonisch gereclameerd. Hij beriep zich op eenmededeling in de zaak dat de directie niet aansprakelijk is voorschade. Verder was hij na enige discussie niet bereidt schade, geheelof gedeeltijk te vergoeden.Een bezoek brengen aan de zaak en mijn klacht nog een keer voorleggenlijkt mij geen haalbare kaart, daar ik ook alleen moet gaan. Ik beneerlijk gezegd ook bang voor de man en denk ook niet verbaal verhaal tekunnen halen bij hem.Ik acht hem schuldig aan de beschadiging.Hij heeft in de telefoongesprekken tot twee keer toe gezegd dat hij deovertrek heet heeft gedroogd in de droogmachines. Ik heb hem voor dezetwe telefoongesprekken zelf nog een keer gebeld met het verzoek deovertrek niet heet te drogen.Blijkt hij dat toch gedaan te hebben.

De afdruk van de droogtrommel is in de voering gesmolten!!!!!

Mijn bankovertrek is zichtbaar beschadigd. Geld vor een nieuwe heb ikniet. Ik had er zeker op gerekend dat na reiniging ik deze overtrekweer een aantal jaren zou kunnen gebruiken; niet dus, want deze isflink beschadigd.

Kan ik de Wassjop aansprakelijk stellen en de schade aan de bankovertrek en vergoeding claimen voor een nieuwe?

Met vriendelijke groet,Jacques Willemen
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.