Beste mensen,
Mijn vraag betreft een probleem met de ledenadministratie van de Varagids. Ik heb eerder dit jaar een proefabonnment genomen wat ik heb verlengd naar een jaarabonnement. Op 24 september jl is er door de Vara per automatische incasso een bedrag van 44,25 afgeschreven. In november kreeg ik een melding dat dit bedrag op 15 oktober gestorneerd zou zijn. Ik zou dit dus zelf moeten hebben teruggeboekt, wat niet het geval is.
Het bedrag is volgens mijn bankgegevens op 24 september betaald en daarna is er niets teruggestort. Ik heb al meerdere malen contact gehad met de ledenadministratie. Zij hebben een overzicht gestuurd waaruit inderdaad blijkt dat het weer teruggestort zou zijn. Ik heb hierop een uitdraai gestuurd van de af- en bijschrijvingen van mijn rekening naar die van hun van de periode september-december 2013 (dat is er dus maar een, namelijk hun incasso van 24/09/13). Mij is nogmaals verzocht op 15 oktober naar de terugstorting te zoeken, die simpelweg nooit heeft plaatsgevonden.
Het is duidelijk dat mijn administratieve gegevens volledig haaks staan op die van de Vara, maar ik kan alleen aantonen dat ik heb betaald. Ik kan geen bewijzen leveren over een terugstorting die niet heeft plaatsgevonden. Het is dus mijn woord tegen dat van hun.
Ik vrees dat dit een welles-nietes spelletje gaat worden en ook dat dit uiteindelijk (onterecht) in mijn nadeel gaat uitvallen. Als ik zelf een fout had gemaakt, had ik dat meteen hersteld, maar dat is niet het geval. Heeft iemand misschien suggesties wat ik het beste kan doen? Alvast bedankt.