BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verkeerde voorlichting bij aankoop

Bijdrage door gebruiker
22-01-2009
3 reacties

Ik heb bij de phonehouse een laptop gekocht in combinatie met een internet abbo (Hi vandaag online). Hierbij verzekerde de verkoper aan de balie mij ervan dat er naast een bepaald bedrag per dag dat ik online was verder geen kosten verbonden waren aan dit abbo. Met andere woorden dat ik dus naast het aankoopbedrag geen verdere kosten zou hebben als ik geen gebruik maakte van het internet.

Aangezien het aankoopbedrag erg laag was (100 euro) leek het mij dat deze prijs met deze voorwaarden niet kon kloppen en dit heb ik ook meermalen aangegeven aan de verkoper. Deze was dat met mij eens, maar zei dat het toch echt zo in zijn systeem stond en heeft mij dus de laptop gewoon onder die voorwaarden verkocht.

Nu de vraag: Een paar uurlater belde de verkoper dat hij een fout gevonden had in zijn systeem en dater tocheen maandelijkse bijdrage is van 14,95 bij het abbo en dat ik daar twee jaar aan vast zou zitten! Of ik de aanschaf wilde annuleren?Uiteraardben ik niet van plan omin totaal zo'n 450 euro neer te leggen voor de laptop,en overweegdus om te annuleren (ik heb op dit moment nog zo'n anderhalve dag om dat kostenloos te doen), maar heb ik eigenlijk een poot om op te staanals ik zou eisendat de laptop mij geleverd wordtvolgens de afspraak bij de transactie, dus zonder de maandelijkse kosten?Ik heb toch mijn best gedaan door te vermelden dathet door mij reeds betaaldeaankoopbedrageigenlijk niet kon kloppen?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.