BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verkeerde betaling

Bijdrage door gebruiker
19-09-2016
7 reacties

In November 2015 heb ik een betaling gemist van mijn huur.
Ik heb toendertijd netjes contact opgenomen met de Alliantie en heb hier telefonisch een rekeningnr en een kenmerk doorgekregen
en netjes mijn missende huur betaald.

Nu had ik verder hier geen informatie meer te van hebben ontvangen, geen herinneringen e.d. Dus ik ben er van uit gegaan dat mijn
betaling in orde was.

Nu krijg ik vorige week een aanmaning van een deurwaarder over dit missende bedrag, dit heb ik maar direct betaald, want ik wilde geen extra incasso kosten moeten betalen. Verder op onderzoek gegaan en contact opgenomen met de Alliantie, en die zeggen dat zij niet het bankrekeningnr hebben want toen gebruikt is, en dat zij geen aantekening hadden in het dossier van ons telefonisch contact (typisch...)

Nu contact opgenomen met mijn bank en die gaan een verzoek van terug betaling sturen naar de bank waar het terecht is gekomen. Maar hier moet ik vervolgens nog maximaal 8 weken wachten totdat ik nieuws krijg. Want het is niet zeker of ik het geld terug ga krijgen, maar na 8 weken krijg ik NAW-gegevens van de rekening waar het bedrag heen is gegaan.

Maar wat nu?? Wat als ik het bedrag niet terug krijg? Hoe kan het dat een instantie zoals de Alliantie, zo maar een verkeerd nummer doorgeven en daar geen aantekening van hebben? Is er nog een verjaring op dit soort dingen? Heb ik uberhaupt een poot om op te staan om mijn geld terug te krijgen?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.