Hallo,
Ik ben sinds vorig jaar weg bij me oude werkgever. Nu wil het geval dat ik in janauri dit jaar geld heb ontvangen met als omschrijving: salaris januari 2007. Ik heb uiteraard geen overeenkomst meer met het bedrijf. Zij hebben dus per ongeluk geld op me rekening gestort. Ik heb hier verder niet op gereageerd. Nu heb ik van het bedrijf een aangtekende brief gehad met daarin de mededeling dat ikdat bedrag zo snel mogelijk moet terug storten, zij anders over gaan tot het nemen van gerechterlijke stappen. Ik vraag mij of het bedrijf sterk staat terwijl het hun eigen schuld isdat ik dat bedrag heb gehad. Je mag toch aannemen dat ze dat geld bewust hebben over gemaakt en niet bij wijze van abuis?.
Mag het bedrijf mij zomaar ff onder druk zetten voor dat geld? Natuurlijk heb ik er geen recht op, maar ben ik dan verplicht het terug te geven tewijl het mijn fout niet is? Het is toch zo dat je verantwoordelijk bent over je eigen rekening en dat je zelf maar goed moet opletten waar je geld naar over maakt.
Graag zou ik hier advies over willen hebben.