BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

Verhaalsrecht

Bijdrage door gebruiker
24-05-2004
5 reacties

Nadat ik een standkachel in mijn auto heb laten inbouwen kreeg ik te maken met een grote benzinelekkage. Van de juridische afdeling van mijn autoverzekering kreeg ik telefonisch het advies de inbouwer in de gelegenheid te stellen de schade te herstellen en als daarna herstel niet goed was ik het recht had dit bij een derde te laten herstellen op kosten van de inbouwer.Een half jaar later bleek er weer een benzinelekkage te zijn en heb ik een derde de reparatie uitlaten voeren waarbij bleek dat de inbouwer op wel 10 punten verkeerd had gehandeld.Dus is mijn conclusie dat er hier sprake is van beunhazerij. Door verkeerde adressering heeft de inbouwer mijn aansprakelijkheidsstelling voorafgaande aan herstel niet ontvangen en kan ik hem via die weg niet meer aansprakelijk stellen. Kan iemand mij vetrellen of het mogelijk is om hem achteraf aansprakelijk te stellen voor het verkeerd inbouwen van de standkachel op basis van het rapport van de uiteindelijke hersteller. Dus voor de fouten die zijn geconstateerd. De schadepost is 3000,= Euro.

Delen:
Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Antwoorden (0)