BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vente-exclusive.com - garantie kleding

Bijdrage door gebruiker
21-12-2011
7 reacties
Beste dames & heren,

Ik heb laatst op vente-exclusive.com een aantal boeken gekocht [15/11 besteld - 03/12 geleverd].

2 van de 6 broeken vertonen na 2x dragen + 2x wassen al beschadigingen: de naad aan de binnenkant van de broek begint te pluizen/los te komen & de stop vertoont verschillende pluisachtige stroken.

Nu heb ik dit gemeld, er vanuit gaand dat deze stof/stik fouten onder de garantie vallen. Krijg ik bericht terug: "Hartelijk dank voor je bericht. Wij moeten je jammer genoeg melden dat er geen garantie zit op broeken aangezien deze zonder beschadiging zijn aangekomen."

In de algemene voorwaarde staat bij garantie: "De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aan bod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik. - Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden."

Het lijkt mij dat er geen deugdelijk/bruikbaar product is geleverd, aangezien er binnen zeer korte tijd beschadigingen zijn opgetreden onder normaal gebruik.

Is er iets aan te doen om of een nieuw product of het geld terug te krijgen? Aangezien het bij elkaar toch ongeveer 150 euro was...

Graag jullie reactie!

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.