BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vals biljet

Bijdrage door gebruiker
08-07-2015
12 reacties
Ik word geconfronteerd met een vals biljet van 50 euro tijdens een storting op eigen rekening bij mijn bank. Wat mij bevreemdt dat de machine het biljet niet teruggeeft doch een bon uitgeeft met een mededeling daaromtrent en dat ik naar de balie moest voor verdere afhandeling. Aldus geschiedde; pas na 3 weken (!) kreeg ik na 3 verzoeken informatie dat er daadwerkelijk sprake was van een vals biljet. Wat mij bevreemdt is dat de bank zomaar mijn biljet inneemt en eenzijdig kan beslissen dat er sprake is van vals geld. Ok ik ga ervan uit van haar integriteit maar wie garandeert en controleert dat daadwerkelijk? Stel: 1 miljoen van dergelijke gevallen waarvan de helft (misschien?) dubieus?? Tel uit je winst! Als (kleine) klant voel ik me zeer benadeeld en in een zwakke positie!
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.