BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vakantiediscounter

Bijdrage door gebruiker
30-05-2024
121 keer bekeken
3 reacties

Goedemorgen,

Momenteel ben ik in een dispuut met de vakantiediscounter.

Door onvoorziene omstandigheden moet ik mijn vakantie naar voren halen en wil ik dit graag omboeken.

Via de vakantiediscounter is de reis bij TUI geboekt. Ik heb zelf contact opgenomen met TUI en zij geven aan dat dit geen probleem is omdat ik binnen het kader van de omboekregelingval. Zij kunnen binnen 5 minuten de reis aangepast hebben voor mij zonder bijkomende kosten (enkel reissom veranderd). Maar dit moet een medewerker van vakantiediscounter doen omdat zij tussenpersoon zijn.

Vervolgstap is dus contact opnemen met het KKC van de vakantiediscounter.

Hun website zegt "Wanneer je een reis wilt wijzigen, kun je hiervoor contact opnemen via onze klantenservice. Wij brengen - na contact te hebben gezocht met de uitvoerende reisorganisatie of andere partners - jou inzichtelijk welke kosten er gelden. Pas bij akkoord op dit totaalplaatje passen we jouw reis aan".

Echter kan het KKC niets voor mij betekenen, noteren mijn wensen en zetten dit door naar een backoffice waar ik binnen 2 weken van te horen krijg of ik mijn reis kan omboeken.

Ik geef haar aan dat ik hier geen genoegen mee neem en krijg te horen "dat ik dan de reis maar niet op deze manier had moeten boeken".

Als ik 2 weken zou moeten wachten op antwoord betekend dat, dat ik buiten de omboekgarantie val omdat ik niet meer buiten 28 dagen voor vertrek zit, de reis mogelijk uitverkocht is en de mogelijkheden op zijn.

Terug gebeld naar TUI aangegeven of zij iets kunnen beteken, maar zij verwijzen weer terug naar de Vakantiediscounter.

Klachtenformulier ingestuurd over desbetreffende medewerker die mij niet zo vriendelijk en adekwaad te woord stond en wat denk je.. Diezelfde medewerker behandeld ook haar eigen klacht en zegt dan dat ik iedere dag contact op te nemen over de omboeking want ze gaan er niet sneller van werken.

Wat zijn mijn rechten om deze vakantie zelf om te laten boeken door TUI of door de Vakantiediscounter?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.