BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

UWV en korting op WW

Bijdrage door gebruiker
18-12-2004
1 reactie

Deze bijdrage heb ik elders gepost als reactie op een vraag over UWV, maar nu ik er zo mee bezig ben wil ik toch ook mijn verhaal hier even kwijt.

Ik zal proberen het in het kort samen te vatten.

Het advies om bezwaar of beroep aan te tekenen wil zeker niet zeggen dat je gehoord wordt ! Door soortgelijk probleem, combinatie van uitkering, werk en ziektewet, (iets dat voor het UWV administratief niet meer valt te behappen!) ben ik enorm in de problemen gekomen. Ook een korting op mijn uitkering opgelopen; Bezwaar aangetekend, zij hebben de door mij opgegeven gewerkte uren namelijk twee periodenniet van de uitkering afgetrokken! Of ik dat even in een keer wilde terugbetalen... Mijn bezwaar is volgens UWV te laat ingediend. Hiertegen heb ik weer bezwaar gemaakt. Ik ben niet te laat geweest en heb dit in een uitvoerige berekening aan hen voorgelegd. Men gaat hier in het geheel niet op in, zelfs niet nadat ik hier om hebgevraagd. Men is eenvoudigweg bang voor de gevolgen en bewandeld nu de weg van Intimideren enNegeren.

Rechtshulp heeft er te oppervlakkig naar gekeken en zij stellen ook, 'de wet schrijft voor...bla bla bla, maar nemen niet de moeite om naar de inhoud van mijn argumenten te kijken!

Dit allesis ontaard in een welles niets correspondentie met UWV, waarbij ik volhoud dat ik niet verantwoordelijk wens te worden gehouden voor de door hen gemaakte fouten. 'De wet zegt dat wij de teveel betaalde uitkering moeten terugvorderen' is hun enige argument.

Als de fout door mij zou zijn ontstaan, niet meer dan billijk, maar het is HUN fout. Tot overmaat van ramp maakt UWV in het jaar daar op PRECIES dezelfde fout. Weer korting, weer bezwaar. Men is gewoon doof voor mijn argumenten. Men haald data door elkaar, biedt een hoorzitting aan, waar ik na uitvoerige beargumentatie van af zie. Later in het proces wordt ik hier op afgerekend, omdat men stelt dat ik geen gehoor heb gegeven aan de mogelijkheid te worden gehoord. Dit ging echter over de wijze waarop de vordering zou moeten worden geïnt. Ik wil gehoord worden over waarom men mijn bezwaar heeft afgewezen en op welke gronden, maar omdat zij zeggen dat ik hiervoor te laat ben geweest is dat niet mogelijk. Ondanks mijn bezwaar tegen de Niet ontvankelijk verklaring...

Snapt u het nog? Ik inmiddels niet meer. Maar ik heb een enorm gevoel dat ik onheus word behandeld en dat hebben zij niet weg kunnen nemen.

Om een lang verhaal niet nog langer te maken, vervolg ik hier met het laatste stukje:

Ikheb op advies van UWV bezwaar aangetekend bij het UWV klachtenbureau. Ik werd zowaar teruggebeld! 'Wij zijn verplicht om uw klacht binnen ZES weken te beantwoorden. Na VIJF MAANDEN kreeg ik pas antwoord!!! Ik heb deze misstap toen maar gemeld bij de Nationale Ombudsman. Resultaat, men heeft zich aan alle verplichtingen gehouden tot hoor en wederhoor en derhalve is mijn klacht ongegrond... Zeggen zowel UWV als ombudsman. Maar zij kijken naar de procedure die is doorlopen en kijken niet naar de inhoud! En zelfs de procedure deugt niet, maar de ombudsman kijkt niet naar de inhoud vanhet bezwaar...! Resultaat; ik zit met een enorm financieel probleem, een berg frustratie en geen enkele motivatie om nog enige inspanning te doen, tenzij mijn klacht naar behoren is opgelost.

Maar ja, wie wil er nu luisteren naar een lastige client nietwaar, men heeft het immers veel te druk met het 'markt conform' zijn van de inrichting van het hoofdkantoor. (Betaald met de korting op mijn uitkering).(als er overigens juristen zijn die in dit (beknopte versie) verhaal brood zien, hoor ik het graag !!!)

Frank, Zaanstad

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.