BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Usenext en incassopartners.nl

Bijdrage door gebruiker
28-01-2013
2 reacties
Ook ik ben een gedupeerde van Usenext, ik heb ondertussen al heel erg veel voorbij zien komen zowel hier als op andere sites over mensen die bedrogen zijn.

Onlangs heb ik een proefperiode van 14 dagen geprobeerd bij usenext, echter kon ik dezelfde dag al niet meer downloaden omdat ik door mijn datalimiet zou zijn. Hierbij heb ik het hele boeltje maar links laten liggen en geen aandacht meer aan besteed.

22-01-2013 kreeg ik ineens een e-mail van incassopartners.nl of ik binnen 10 dagen na dagtekening 49,96 wil overmaken. Dit vond ik raar omdat ik hier niks van af weet en nergens geen aanmaningen van gekregen heb, en heb toen per e-mail contact opgenomen met usenext.

Hun antwoord daarop was dat ik tijdens mijn proefperiode niet heb opgezegd en daarom mijn contact automatisch verlengd is. Op het feit dat ik geen aanmaningen gekregen heb is niet gereageerd en ik ben verzocht om gewoon te betalen en mijn contract alsnog op te zeggen. Dit heb ik toen meteen gedaan, zowel betaald als het contract opgezegd.

Daarna kreeg ik per e-mail een bevestiging van usenext waarin stond dat mijn contract vermoedelijk per 05-01-2013 opgezegd is. Waaruit blijkt dat ik helemaal geen contractverlenging heb. En het wel degelijk dus al opgezegd heb.

Dit heb ik toen 22-01-2013 als bewijs opgestuurd naar incassopartners.nl via de link waarmee ik bezwaar kon aantekenen. Echter heb ik hierop geen antwoord ontvangen. Daarna dus toch maar geprobeerd om nog contact op te nemen met usenext, alleen blijkt nu dat mijn inloggegevens niet meer werken, ook niet als ik ze opnieuw aanvraag. Met deze reden is het dus niet meer mogelijk om contact op te nemen met usenext. Wel telefonisch, maar dat kan alleen als je engels, duits of spaans spreekt. Dat is voor mij niet weggelegd in jurisdishe conflicten.

Sinds gisteren ben ik dus hier op kassa gestuit en er achter gekomen dat het een stelletje oplichters zijn. Nu weet ik dus niet meer wat ik hiermee aan moet? Ik heb het geld al betaald en de bank kan het ook niet terug storten omdat ik het zelf overgeboekt heb. Verder zijn er geen contactgegevens beschikbaar van usenext en ook van het incassobureau verneem ik niks meer. Rest mij alleen nog aangifte te doen? Ik heb geen geld voor een advocaat, bovendien lijkt me dat ook een beetje overdreven voor zo'n klein bedrag.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.