Nationale Nederlanden doet moeilijk en keert de opgebouwde lijfrente van betrokkene niet uit.
Eerst moest betrokkene meermalen een offerte bij Nationale Nederlanden opvragen.
Toen betrokkene eindelijk een offerte kreeg bleek Nationale Nederlanden te eisen dat de communicatie via de e-mail gaat, terwijl betrokkene geen computer heeft.
Ook wilde Nationale Nederlanden een lagere rente over het uit te keren bedrag betalen, omdat betrokkene volgens hen te laat een formulier zou hebben teruggezonden.
Nationale Nederlanden vergat daarbij echter dat zij een fout m.b.t. het uit te keren bedrag hadden gemaakt en dat betrokkene daarom het formulier niet kon ondertekenen en terugzenden.
Nadat betrokkene meermalen schriftelijk en telefonisch contact met Nationale Nederlanden had opgenomen, werd zij onbeschoft te woord gestaan door een aantal medewerkers van Nationale Nederlanden.
Deze medewerkers hadden steeds een ander verhaal waarom Nationale Nederlanden de lijfrente niet zou uitbetalen, maar het belangrijkste punt is dat betrokkene niet over een e-mailadres beschikt.
Wat kan betrokkene hier nog tegen doen? Naar een andere organisatie stappen is helaas geen optie, omdat betrokkene dan hoge (advies)kosten en de kosten voor het openen van een nieuwe rekening zal moeten betalen.