Vorige maand (29-09) heb ik, voor het jongerencentrum waar ik werk, een tv gekocht bij de Mediamarkt. Bij het afrekenen werd mij verteld dat de kassabon tevens garantie bewijs is dus deze heb ik goed bewaard. De tv heb ik naaankoop door vrijwilligers weg laten zetten in mijn kantoor (ik ben zelf rolstoelgebonden dus dit lukt mij zelf niet) aangezien we hem niet direct nodig hadden. Gisteren (1-11)wilde de vrijwilligers de tv aansluiten maar na het openen van de verpakking bleek dat de kast (naast het beeldscherm) beschadigd was, er zat een barst in. Aangezien de tv al die tijd achter slot en grendel heeft gestaan ga ik er dus vanuit dat dit bij aankoop al zo was. Omdat ik het garantiebewijs nog had heb ik direct de Mediamarkt gebeld met de vraag hoe we dit op konden lossen. Er werd verteld dat ik binnen 48 uur na aankoop had moeten controleren of er beschadigingen waren en dat ik nu geen garantie meer heb. Ik vind dit erg raar want op het garantiebewijs staat dit niet vermeld en dit is mij ook niet verteld! In het boekje van de kassa over de belbus, las ik dat wanneer een product binnen 6 maanden mankementen vertoont, dit de verantwoordelijkheid van de winkelier was. Heb ik nu wel of niet recht op een goede tv en wat kan ik nu het beste ondernemen?