Gisteren heb ik een betaalverzoek van mijn broer ontvangen voor een bedrag van 4.000 euro. Dit heeft verband met een betaling in de persoonlijke sfeer en heeft met commercie niets te maken. Tot mijn verbazing is er 3,4% aan transatiekosten ingehouden, dus een bedrag van 136 euro (!!!!). Dit terwijl het een EUR > EUR betaling betreft. Blijkbaar heb ik per ongeluk aangegeven dat het om een product/dienst ging, dus zodoende.
Ik heb telefonisch en ook via het berichtencentrum contact met de klantenservice gehad. Tot mijn verbazing wil men de transactiekosten niet terugstorten omdat dit nou eenmaal in de voorwaarden staat. Ik geef toe dat ik wellicht beter had moeten kijken, maar ik vind dit beleid anno 2021 ongeloofelijk. Zelf heb ik een carriere bij ABN AMRO gehad. Deze bank stond in het verleden niet goed bekend om hun klantvriendelijkheid, maar inmiddels doen ze er alles aan dit te herstellen. Ik vind het jammer dat men bij Paypal blijkbaar een ander beleid hanteert. En dan heb ik het nog niet eens over de hoogte van de transactiekosten of het feit dat mijn broer de komende 21 dagen niet bij zijn geld kan.
Al 15 jaar maak ik voor nagenoeg al mijn online betalingen gebruik van Paypal, maar daar lijkt nu een eind aan te komen. Zijn er mensen die soortgelijke ervaringen hebben? Je mag tegenwoordig toch verwachten dat bedrijven hun klanten in dit soort gevallen tegemoet komen of zit ik hier naast? Heeft iemand suggesties om toch de transactiekosten terug te kunnen vorderen?