BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tono / Provea spookrekeningen

Bijdrage door gebruiker
19-03-2013
10 reacties
Ik heb op een aanbieding gereageerd van Tono (Provea), sokken tegen betaling van enkel verzendkosten.
Daar zit een abonnement aan vast die je zelf moet opzeggen. Ik heb zelf geen bewijzen kunnen vinden dat ik het abonnement heb opgezegd, dus daar zal ik wel fout zitten.

Punt is nu dat ik volgens Tono moet betalen voor twee vervolgzendingen. En deze zendingen heb ik nooit ontvangen.

De telefonische klantenservice van Tono zegt dat volgens de computer de zendingen zijn ontvangen, maar ze kon me niet uitleggen hoe ze dat dan weten. In dat proces gaat blijkbaar wat mis bij Tono. Wat volgens hun computer ontvangen is, hoeft dus niet per se ontvangen te zijn!

Van de klantenservice heb ik begrepen dat mijn postcode verkeerd in hun systeem staat, maar ik heb de zending van de aanbieding wel ontvangen op het juiste adres, en in ieder geval de 4e en de 5e aanmaning ook. Verder woon ik op huisnummer 12, terwijl er ook een 12 A bestaat en krijg ik geregeld post van de buurman.

Begrijpelijk dat er iets mis kan gaan met de verzending, maar ik ga natuurlijk niet betalen voor iets wat ik niet ontvangen heb. Ik moet volgens Tono € 53,60 betalen. Nu is er ook al een 6e aanmaning onderweg en daarna gaat het naar een incassobureau.

Ik ben erg boos en gefrustreerd door de onmacht tegen zo'n bedrijf. Tono zegt dat ik gewoon moet betalen en ik weet niet meer wat ik moet doen.

Het lijkt mij normaal dat ik niet zomaar zo'n bedrag betaal voor iets wat niet ontvangen is.

Wat kan ik het beste doen in deze situatie?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.