Het valt mij op dat de pakketbezorgers van TNT steeds luier worden. Een pakketje aan de deur bezorgen in een flat is tegenwoordig al teveel gevraagd.
Vorige week, toen ik de deur uit ging, hoorde ik een pakketbezorger via de intercom vragen of hij het pakketje in de lift mocht zetten, en of de ontvanger het boven bij de lift wilde ophalen. Gisteren overkwam mij precies hetzelfde. Ik heb wel toegestemd, maar achteraf had ik spijt. De vloer in de lift is vaak erg smerig. Niet echt een fris idee dat je pakketje daar eerst ligt, en daarna op je tafel..........
Ook als je een pakketje aan neemt voor buren, zijn ze te beroerd om die buren te informeren, nee, je moet zelf na een paar dagen tot de conclusie komen dat de buren niet zijn geïnformeerd omdat ze het pakketje nog niet hebbben opgehaald. En dus zelf een briefje bij de buren in de bus doen. Ik vind het niet erg om dit te doen, maar dit is niet mijn werk, maar dat van de bezorger.
Ik vraag me af of dit ligt aan de bezorger, of dat dit beleid is bij TNT om kosten te besparen. Wie heeft hier ook ervaring mee?