Beste allen,
Mijn werk stapt over naar Timeflex payrolling. Door deze overstap veranderen ook onze contracten. We krijgen vanaf nu elke week een contract verlenging en kunnen elke week ontslagen worden of ontslag nemen. Mag dit per wet? Want dit houdt in als iemand een week ziek is, ook direct ontslagen kan worden. Onze mening is ook niet gevraagd over deze overstap en bezwaren indienen is niet mogelijk. Mag een bedrijf je zomaar ontslaan? Het punt is nu dat de motivatie van iedereen gedaald is, omdat ze ten alle tijden ontslagen kunnen worden, daarnaast getuigt dit niet van vertrouwen in de werknemer van de werkgever. Mag je van de wet iemand zonder opzeg termijn ontslaan? En hoe wettelijk correct is Timeflex als ze op deze manier te werk gaan?
Hopelijk kan iemand me verder helpen!
Mvg,
Anika