Ik heb de afgelopen 2 jaar een opleiding gevolgd en daarvoor de boeken besteld bij van Dijk Educatie. Na afloop van mijn opleiding was er de mogelijkheid om de boeken te retourneren bij deze firma mits de boeken nog waarde hadden. Dit heb ik gedaan eind juni van dit jaar en nu heb ik nog geen betaling ontvangen. Zij zijn hier persoonlijk voor op de school geweest.
Bij informatie via de klantenservice bleek er niets bekend te zijn over mijn teruggave van die studieboeken. Ik heb alles bij elkaar gezocht en ze een brief gestuurd met alle bewijzen die ik heb. Als uitslag kreeg ik het volgende. Ik had inderdaad boeken ingeleverd met waarde. Dit bedrag wordt zo snel mogelijk overgemaakt. Maar volgens hun heb ik ook boeken ingeleverd zonder waarde. Na het lezen van hun brief heb ik direct contact met van Dijk opgenomen en gevraagd om deze boeken terug te sturen. Nou vergeet het maar deze liggen al in het magazijn en verder zijn er geen mogelijkheden om een vergoeding tegemoet te komen.
Ik heb de school gebeld waar ik de opleiding heb gevolgd om hun mede te delen hoe van Dijk met hun klanten omgaat.
Daar kreeg ik dus te horen dat ze dit probleem jaarlijks meemaken.
Dit kan toch niet zomaar ongestraft doorgaan. Hebben zij zomaar het recht om deze boeken die toch ook duur in aanschaf zijn zomaar te behouden, of misschien door te verkopen. Zijn er mensen die dit probleem herkennen en mij misschien kunnen vertellen wat een oplossing zou kunnen zijn want dit lijkt mij toch wel een strafbaar feit?
Nu moet ik ook nog maar afwachten of ik inderdaad mijn geld wel krijg. het kan niet zomaar zijn dat zij het recht in handen nemen. Ik hoor graag van U wat ik kan doen?
Hopelijk neemt u bij het lezen van mijn verhaal het initiatief om geen boeken te bestellen bij deze firma. Of je moet het risico durven te lopen. Vriendelijke groeten, Yolanda