Omdat er een nogal gekke foutmelding komt in het onderdeel Mobiele telefoonaanbieders nogmaals hier ons probleem.
Enige tijd geleden heeft mijn vriend problemen gehad mbt zijn abonnement bij Telfort. Er is een en ander verkeerd gegaan, uiteindelijk is het abonnement afgesloten, na enig heen en weer schrijven is het dossier uiteindelijk overgedragen aan GGN Incasso. Schuld is afbetaald, GGN Incasso heeft aangegeven dat het dossier is afgesloten dd 03-10 jl en dat het geld aan Telfort is overgemaakt. Ik ben in het bezit van het "afsluitnummer" waarmee het geld aan Telfort is gestort. Tot zover gaat het goed...
Wij zijn bezig met de aankoop van een huis en lopen nu ernstige vertragingen op in de afhandeling ivm de negatieve BKR-notering. De bank heeft aangegeven dat ze vooralsnog voldoende hebben aan een verklaring van Telfort dat de schuld vereffend is. Aanpassing BKR volgt dan wel, is hun insteek.
We zijn inmiddels dik twee maanden en vele, vele telefoontjes met Telfort verder... maar Telfort wil geen verklaring versturen omtrent de vereffening. We moeten maar wachten op de aanpassing bij BKR, wat dus ook nog weken kan duren. Het kost me dus veel energie en buiten dat ook nogal wat geld omdat er dus iedere keer naar een 0900-nummer moet worden gebeld. Ik krijg iedere keer vage en minder vage toezeggingen, van "Nee hoor, mevrouw u dient te bellen met GGN, wij weten van niets" tot "ik ga kijken wat ik voor u kan doen, een supervisor heeft de zaak opgenomen enu hoort binnen 6 werkdagen".
Ik heb ook al een aantal malen gemaild via de website (schijnt de enige mogelijkheid te zijn om hen te mailen), maar ondanks toezeggingen dat er binnen 2 werkdagen een reactie moet komen... nog steeds helemaal niets. Ook al 2 brieven verstuurd.... ook niets.
Wat kunnen we nu nog doen om die verklaring te krijgen van Telfort? Nogmaals aangetekende brief zenden met kopieen van eerdere brieven? Jurist van de vakbond eropzetten? Ik weet het even niet meer en word er inmiddels aardig moedeloos van. De makelaar begint ook al te "koeren"